2013. október 18., péntek

Isten és a kegyetlenség




A gyermekek isten képét a szüleikről mintázzák, számukra Isten az Apa , Anya és a „Hatalom”képviselőjének képének szintézise.

Íme egy Sztálin életrajzából vett példa:
A Mindenható Istenben …hittem. Főleg akkor, amikor dörgött az ég, vagy földrengés rázta meg a környéket. Az én szememben az Isten szigorú és haragos volt. Csak ő tudta, mit miért tesz. Megvolt a maga igazsága, és aszerint ítélkezett. Egyedül ő volt szabad, a világ minden lakója neki szolgált. És volt két földi helytartója – a cár atyuska és az apám.

…Tudtam, hogy Isten nem irgalmas és nem könyörületes. Nekem sem volt részem a könyörületben. Ekkor már nagyobbacska voltam, nem lehetett olyan könnyen felemelni. Az apám már nem tudott a falhoz vágni, mint valami nyeszlett macskát, így aztán az lett a szokása, hogy ököllel és szíjjal vert.
További részleteket a könyvből itt találsz! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése